duminică, 22 ianuarie 2012

Legat de Banci si de programul Prima casa!

Oana imi scrie:
buna!
vreau sa imi fac un credit cu prima casa si voriam sa stiu daca pot negocia / scapa de anumite comisioane (comision fond, marja bancii etc.)
dinte banci incerc sa aleg intre bcr, brd sau raiffeisen.
tu ce poti sa imi spui? 

Raspuns:
 Oana draga, nu poti negocia cu bancile pe sume asa de mici (pentru ei, nu pentru noi). Ei, conducerea bancii, se vor disculpa prin termeni de lipsa de competente in vederea negocierii. De fapt nu se doreste si se incalca dreptul la negociere al omului.

Comisioanele nu se pot negocia (aici depinde care este temporizarea ofiterului de credit, legat doar de primul comision catre Fondul de Garantare (FG) - vezi postarile anterioare legate de banci). Dar daca vrei creditul...vei face si prima plata, nu ai ce face!
Dar, anul trecut comisionul catre FG s-a injumatatit, ceea ce pentru noi e bine.
Marja bancii nu o poti modifica, deoarece e negociata la inceputul programului PC.
In general, aceste marje se pot negocia la sume mari....sau foarte mari, mai bine zis, si pentru alte produse ale bancii. O suma de 40 000-100 000 Euro nu e cine stie ce pentru banca.

Legat de alegerea societatii bancare.
Te sfatuiesc sa:
- te duci si sa iti evalueze puterea ta financiara (in fct de venituri, cat bani iti ofera).Du-te la mai multe banci
- Vezi care ofera mai mult.
- cu suma maxima oferita de ei, du-te la ce banci doresti si roaga-i sa iti faca o simulare de rata. Aici poti vedea care e mai avantajoasa pentru tine. Pt mine, cele mai avantajoase au fost BCR-ul si ALFA Bank. Restul bancilor nu m-au creditat cu suma pe care o doream.

BRD-ul are comisioane ascunse destul de mari.
Eu am finalizat tranzactia cu BCR-ul.

Sper ca am reusit sa te luminez un pic!
Tine-ma la curent cu demersurile!
Numai bine!

Un comentariu: